Hvordan beskytter du din ide og viden?

HIP logo

Patenter og varemærker

På workshoppen kortlægger vi virksomhedens værdiskabende viden. Ved at kortlægge den viden, der eksisterer i virksomhedens produkter og services eller i produktionsprocessen, kan vi identificere den viden, der er unik og et potentielt vidensaktiv. Vi gennemgår, hvordan du kan beskytte virksomhedens ideer og viden gennem offentliggørelse, hemmeligholdelse og registrering, og du bliver introduceret til gratis værktøjer, der er praktiske at bruge, når du skal beskytte ideer og viden.

Workshoppen omhandler:
  • Hvordan styrker du din ide?
  • Hvad adskiller din forretning fra konkurrenternes?
  • Hvordan kan du passe på din ide?
  • Hvad er IPR?
  • Hvorfor IPR? Hvordan styrker det din virksomhed?
  • Fakta om registrerede rettigheder
  • Er konkurrenter kun konkurrenter?
Workshoppens målgruppe:

Iværksættere, som ønsker at finde frem til, hvad der adskiller deres forretning fra konkurrenternes, og hvordan de kan beskytte egen viden og benytte andres.

Du møder:

Henrik Tørnquist - vækstkonsulent og IP-Coach, Væksthus Hovedstadsregionen
Med mere end 30 års erfaring som selvstændig har Henrik selv taget turen igennem den praktiske anvendelse af IPR, og han kender de udfordringer, man som iværksætter står over for. De sidste seks år har Henrik arbejdet som vækstkonsulent hos Væksthus Hovedstadsregionen med strategisk IP som speciale.

Helena Larsen, Key Account Manager, Patent- og Varemærkestyrelsen
Helena har i ni år arbejdet i Patent- og Varemærkestyrelsen og hjælper i dag virksomheder, opfindere og studerende med at få et overblik over, hvad IPR er.

Tilmeld dig workshop